LETS HEAR SOME MUSIC

Get Free Music at www.divine-music.info
Get Free Music at www.divine-music.info

Free Music at divine-music.info>

F.R.I.E.N.D.S

1/26/11

ceritera januari 2011

assalamualaikum para pembaca

*maaf , mungkin pada entri kali ini ingin menggunakan bahasa yang sopan sedikit . untuk keselesaan para pembaca.

kali ini saya akan menceritakan pada pembaca sekalian tentang cerita saya pada bulan januari 2011. mungkin kamu semua perasan bahawa sudah lama saya tidak mengupdate belog yg tak ada ape ape ni . mungkin dah boleh buang tong sampah. mungkin dah boleh campak sungai . *eh eh jgn lah lurus sgt sampai nak campak laptop hang .

nak cerita panjang2 pun macam buat korang mengantuk , so , cerita january ni akan dibahagi2 kan kepada beberapa bahagian :

1) kampus

first , daftar kolej ZAMRUD . seronok la dapat bilik ground . tapayah jumpa tangga lagi macam sem lepas. and and satu kolej dengan HANIS ZALIKHA. *kening kening (lannnntaaakkk lah korang nak kata aku batak ). pasal kelas pulak, awal2 macam chaos sedikit sebab kelas campur2. angkara si kerani yang tidak ada kerja dan cari kerja baru lepas tu habis menyusahkan semua orang . dah masuk minggu ketiga baru dapat kelas yang fixed. kesian kami budak DIIM. pengajaran nya , jgn cari masalah.

2) komander

seperti yg telah diberitahu sebelum ini, saya sudah menjadi salah seorang komander UITM JOHOR. amacam ? haa. so far, so good. even kehidupan saya sekarang sangat berbeza dengan sem lepas, tapi ini adalah jalan yang saya pilih, jadi terpaksa menghadapi nya dengan hati yg terbuka . selama satu bulan menjadi komander, saya dapat lihat kesibukan menjadi komander, kehidupan saya yg lebih teratur berbanding sem lepas, first time masuk pejabat pegawai koko, hantar laporan AGM, berbaju hijau dengan bangga nya ke kuliah pada setiap hari rabu, terpaksa bangun re call setiap pagi rabu , kilat but, gosok baju hijau dengan kemas ( kalau tak kemas , malu kot ) , dapat semangat dari batch sendiri, dapat kenal apa tu tanggungjawab, pengorbanan, kerjasama . and yang paling best , dapat jadi KOMANDER yg budak2 part 1 pandang dan gerun ( hahaa, aku ni komander yang baik lah , even muka kerek nak mampos ).

banyak lagi yang saya perlu pelajari dalam kehidupan dan ranjau seorang komander. doakan saya dapat hadapi nya dengan baik.. amin

3)pelajaran

alhamdulillah, setakat ni bolehlaaa (gaya tangan madi) . sebab belum ada test and quiz lagi. cuma sekarang terlampau bnyak assigment yg tergantung ( seorang yang suka tangguh2 kerja macam saya , memang sentiasa menghadapi masalah sebegitu ) part 2 punya assigment memang killer lah weyhh. baru part 2 kott. haihh . saya cuba .. study ? setakat ni belom lagi . tak sempat (alasan ) dari sem lepas lagi , saya seorang yg susah nak belajar masa lapang , bila ada test or quiz esoknya , hari ni baru terhegeh hegeh nak baca buku.


4)sahabat

haa. bersedia ea, slot ni panjang sikit. tak tahu kenapa , tapi perjalanan saya dengan sahabat2 saya (IMMOROR) tidak berjalan dengan baik seperti mana yg diharapkan. bermula dengan masalah yg kecil sehingga dah bernanah dan tak mampu diselamatkan .

bermula dari kawan saya yg seorang ni ( F bukan nama sebenar) , mungkin saya memang bukan kawan yg baik sebab sudah bnyak kali buat awak sakit hati dengan kata kata saya. saya cuma mahukan yg terbaik untuk kawan saya. saya mahu jalani kehidupan komander bersama2 . kalau boleh saya mahukan saat2 bila kita mula2 kenal dulu , awak tarik tangan saya masa MDS dulu, seolah-olah hanya saya kawan awak di sini,awak pegang tgn saya seolah2 mmberitahu saya , jgn tinggalkan awak sorang2 .gelak ketawa sama2 dulu , mandi sama2 dulu, menggila sama2 dulu. marah sama2 dulu. semua dah tiada .. hilang.. macam tu je.. apabila awak sudah berkata 'aku dah sedia hilang kawan macam kau '. tiada apa2 perkataan lagi yg mampu keluar dari mulut saya kerana itu keputusan awak. tapi saya nak awak tau saya sayang awak , saya tetap anggap awak kawan baik saya , saya tetap ada di sini jika awak perlukan saya . maafkan saya :)

( A bukan nama sebenar) , ye ! saya bnyak menyusahkan awak, saya bersalah pada awak, saya berdosa pada awak kerana telah melibatkan orang lain, kerana telah pecah amanah , kerana menjadi kawan yang mulut nya sgt ringan sampai menyusahkan awak, sampai membuatkan awak tak mampu memandang muka saya lagi . saya sudah pun meminta maaf , saya hanya menjalan kan tugas saya untuk menolong awak , tapi lain yang jadi. selepas ini, saya tahu awak tidak akan tegur atau pandang pun walau kita satu kelas. tetapi saya nak awak tau, saya tetap menunggu untuk berbaik dengan awak semual sebab saya tahu awak seorang kawan yang baik. maafkan saya :)

kerana komander , saya hilang kawan , kerana komander , saya dapat kawan baru .. ( FAIDEY, TEAH ,SYANA, AYIEN, AINNA, UMMI, ROS, MIRA ZAINAL, PIKA, DIDI,BASHI, FARAH, SARI,CICI,DAYANG, KECIK, DAYAH, REFAAT, DISKO, PEKLI, ACAI, .. semua komander batch 19 )



dah la tu . bnyak sgt pening pulak kang.. segamat sekarang dah ada penyakit demam berjangkit. mana tak nya demam je . dah macam duduk kat England cuaca sejuk nya.

pengajaran : selalu memaafkan , dan fikir positive :)



sekarang , mood aku hanya MAKAN !

2 comments:

Amiera Amir said...

Aku pn suka gak pat kwn bru cm ko..Thnx to LIBK..

SITI AISHAH said...

heeh . yeah . kalau tak satu platunn dalam LIBK . kau mesti still tak kenal aku dan benci aku