LETS HEAR SOME MUSIC

Get Free Music at www.divine-music.info
Get Free Music at www.divine-music.info

Free Music at divine-music.info>

F.R.I.E.N.D.S

8/4/10

peristiwa ptptn

hari pertama .

bangun "paling awal " , pukul 10.30. ape? kalau ikut masa aku yang tak bertamandun ni. dah paling awal lah aku bangun tu tau. adehai.

selesai basuh baju yang menimbun tu, *naik kecut tangan aku basuh baju , bersiap2 lah untuk ke DST.dengan bangga nya melangkah ke DST untuk menyerah kan dokumen tersebut. bajet macam pegawai ptptn tu takkan reject lah dokumen kau kan escha.

DST memang agak pack. bayangkan lah kan, aku mula beratur dalam pukul 12.pukul 5 baru dapat barisan depan. aduh . sangat meletihkan . sampai je giliran aku untuk hantar dokumen untuk pengesahan.

dialog :


akak ptptn : (sembil menyelak2 helaian dokumen aku ) ok, sain adik ni bertindih. tak boleh bertindih tau.satu lagi, dokumen lagi satu ni nmpak sgt fotostat nye dik (dengan nada sopan ) , akak nak buat2 tak nmpak tapi akak takut pihak atasan tak terima.

aku: ala, abis tuh macam mana ni kak?( adehh, kantoi pulak fotostat )

akak ptptn : adik print balik lah satu lagi dokumen. dokumen yg asal ni boleh gune lagi.

aku: ouh, ok. (hati kering )


jumpe opet jap, pujuk dia. haia, menangis pulak, nasib dia pon sama ngan aku, kene reject. pelik nya tuh, aku tak nangis? haih. mmg hati kering ecah ni


sebenarnya dalam hati siapa yang tau (-_____-)



esok nya...............................................





pagi2 lagi aku dah semangat bangun .pukul 7.30. memang gila babi awal lah kan untuk hari AHAD!

then ade manusia ni pulak cakap yang dokumen semua kene cop pengesahan yg sama (tak paham kan, takpe )

bla bla bla, jalan dari blok zamrud ke library tun dr ismail, sampai ke blok mutiara cari printer. adehhhh. memang tired gile wehh. kesian kakak senior tu kene kejut pepagi dgn aku . terima kasih atas jasa baikmu :) *tapi memang duit lesap lagi lah kan, igt print dokumen tak mahal ke? satu dokumen je dah 5 hengget! then berlari2 ke DST balik semata2 ingin cop pengesahan lecterur yang sama.

erm BERATUR LAGI :) *banyakkan bersabar

tiba nya giliran aku untuk serahkan dokumen.


aku : ni dokumennye kak.
akak ptptn : ehh, nape logo ni tak jelas? kenapa nama awak tak de nehh dik. PDF awak senget nehh. awak dah salah print ni. print lagi sekali due due dokumen.
aku : hah ?? ( what the fish! )

* secara tidak sengaja depan akak tu air mata ku mengalir dengan deras bagai air terjun.

akak ptptn : adik sabar ye. (sambil nangis ) jangan lah nangis. akak tak boleh tgok org nangis ni dik.....

aku : kenapa boleh reject lagi kak? saya penat. *tersedu sedu nii
akak ptptn : adik ada duit tak ? akak bagi duit ni adik pergi print ye. lepas tu baru bagi akak balik. (nangis lagi akak ni )

selepas puas menolak duit akak tu, dipaksanya aku. aku terpaksa lah ambil jugak, sebenarnya duit mmg tgh agak kering. bayangkanlah , 20 hengget je dah habes nak print mende alah ptptn ni. adehhh.

yang tersentuh nya, tak pasal2 akak uh nangis pasal aku. aduh. terharu beb.



haha, dah settle semua . guess what??


dokumen aku tak kene reject lah weh! haha. akak uh cakap lagi dua minggu insyallah duit masuk.


alhamdulillahhhh. selesai urusan aku.

lega....


dapat tak dapat lain cerita, asalkan aku dah berusaha!

heherkkk, silap tak ambil no phone akak uh.
kalau duit ptptn aku masuk, aku belanja dia kenny rogers . hehe.
thanks akak ptptn :)
















No comments: